Letva volana za vozila. Najveći izbor, sjajne cene, sigurna kupovina i brza isporuka. Poručite odmah.

Izaberite model

Za upisane/izabrane parametre nema rezultata.
  • 500 / 595 / 695 (312_)

    08.2008 - 12.2019

  • 500C / 595C / 695C (312_)

    05.2008 - 12.2019

Letva volana – Cene

U ponudi imamo veliki izbor letvi volana visokog kvaliteta za sve vrste vozila. Za vas izdvajamo neke od njih koje trenutno možete kupiti po akcijskim cenama. Našu kompletnu ponudu letvi volana možete pogledati jednostavnim odabirom željenog vozila u meniju iznad!

Golf 4
Letva volana: Cena - 7800 din

Fiat Stilo
Letva volana: Cena - 7800 din

BMW e60
Letva volana: Cena - 7800 din

Fiat Punto 2
Letva volana: Cena - 7800 din

Citroen C3
Letva volana: Cena - 7800 din

Renault Megane 2
Letva volana: Cena - 7800 din

BMW e90
Letva volana: Cena - 7800 din

BMW e39
Letva volana: Cena - 7800 din

Opel Corsa
Letva volana: Cena - 7800 din

Peugeot 207
Letva volana: Cena - 7800 din


Letva volana – Šta je i čemu služi?

Za sigurnost u vožnji, upravljivost je jedna od ključnih stvari. Kada je vozilo ispravno, ono odmah reaguje na svaki pokret volana. Uslov za to je da letva volana, kao i čitav niz drugih komponenti, funkcioniše besprekorno.

...

Prenosnik upravljača je poznat i pod imenom letva volana. To je mehanička komponenta čija uloga je da pokrete volana prenosi direktno na prednje točkove i time omogućava skretanje vozila. Korišćenje tako jednostavnog sistema upravljanja zahteva mnogo snage, a naročito kada se parkirate. Olakšanje okretanja volana je u vidu servo uređaja za upravljanje. U početku je on bio hidraulički, zatim elektrohidraulički, a na kraju se izmišljen potpuno elektronski EPS/EPAS sistem pomoći upravljanju. Zahvaljujući servo sistemu se volan lako okreće, bez preteranog napora. Međutim, to je dovelo do toga da su se povećali složenost konstrukcije, troškovi ugradnje te komponente i njenog popravka.

Letva volana i ostali delovi upravljačkog sistema

Osnovna podela letvi volana je na pužnu i zupčastu. Pužna je već dugo ostala u prošlosti, dok je zupčasta trenutno aktuelna. Radi se o komponenti idealne konstrukcije koja je u upotrebi u manjim gradskim vozilima, ali i u super limuzinama.

Zupčasta letva je jednostavna, zauzima malo mesta, jeftinija je u proizvodnji, izvrsne je efikasnosti, omogućava brze reakcije na pokrete volana i ne zahteva nikakav servis. On bi trebalo da traje ceo period korišćenja vozila.

Volan se montira na osovinu volana. Osovina volana može da ima dva ili čak tri nastavka koji su međusobno povezani pomoću kardanskih zglobova. To omogućava da se osovina koja spaja volan i letvu volana može usmeravati pod gotovo svakim uglom, što olakšava raspored komponenti u haubi. Kraj osovine volana se završava zupčanikom veoma malog promera. Sama letva volana je u obliku valjka malog poprečnog preseka, koji je smešten poprečno u prostoru motora, nekoliko centimetara iza osovine točkova.

Unutar tog valjka smeštena je metalna letva u specijalnim vođicama. Na letvi su i metalni zubi čija je uloga da skladno sarađuju sa zupčanikom na kraju osovine volana.

Cela letva i zupčani spojevi prekriveni su gumom. Unutra se nalazi mast koja olakšava kretanje elemenata i hladi letvu volana. Na krajevima letve su kuglični spojevi, a na njih se pričvršćuju krajevi spona volana. Takođe, na letvi se nalaze matice koje omogućavaju podešavanje konvergencije i krajeva spona volana. Spone su učvršćene na rukavac osovine, takođe pomoću kugličnih spojeva.

Letva volana kao komponenta ne zahteva održavanje. Međutim, zubi se troše, guma stari, a kuglični spojevi su podložni pucanju, a tada počinju problemi.

U savremenim vozilima je sistem za upravljanje složeniji. Osnovna ideja i glavni elementi su ostali isti, ali postoje i neki dodatni delovi.

Servo uređaj za upravljanje olakšava skretanje točkovima. On to radi tako da vozač ne izgubi „osećaj“ u vožnji, tj. informacije o vrsti površine i tome koliko jako su zakrenuti točkovi. Jačina delovanja sile servo uređaja je regulisana homologacijskim propisima. Okretanje volana aktivira servo uređaj za upravljanje, a kada je pokreta završen, točkovi moraju da se vrate u položaj za pravu vožnju. Ukoliko dođe do kvara servo uređaja za upravljanje, to ne sme da utiče na sistem upravljanja. Tačnije, vozilo mora i dalje neometano da se kreće, samo što vozač mora da okreće volan većom snagom.


Simptomi kvara letve volana

Karakteristični simptomi kvara letve volana su:

• Javljanje otpora prilikom okretanja volana
• Osećaj povećanog „lufta“
• Razni zvukovi, kao i podrhtavanje i škripanje tokom skretanja točkovima.

Najčešći uzroci kvara letve volana

• Ako se guma koja štiti letvu volana osuši, ona će postati propusna. Tada može doći do curenja masti iz letve. Kada u tom stanju u nju prodre voda, dolazi do postepenog stvaranja korozije.
• Pri izradi letve volana koriste se razni šrafovi za regulaciju. Nekad je njihovo štelovanje dovoljno da bi se sistemu vratila funkcionalnost.
• Zubi na letvi se troše
• Čaure letve unutar prenosnika upravljača se stružu
• Izbijaju se kuglični spojevi na krajevima letve, preko kojih je spojena sa sponama volana
• Začepljuju se uljni kanali

Koliki je životni vek letve volana?

U proseku, letva bi trebalo da traje 150 – 200 hiljada km, a nekada i više. Međutim, postoje vozila u kojima su montirani delovi lošijeg kvaliteta, pa se u njima letve volana kvare već nakon 70.000 km.

Šta utiče na ubrzano trošenje letve volana?

• Vožnja po neravninama i često skretanje na takvoj podlozi
• Brzo prilaženje visokim ivičnjacima sa zakrenutim točkovima
• Okretanje točkova u mestu

Zašto je zamena dotrajale letve volana bitna?

Kako možete da izbegnete nesreću ili da zaobiđete rupu u vožnji, ako osnovni mehanizam koji je odgovoran za kontrolu vozila zapinje, blokira ili ima previše „lufta“?

Zato je veoma važno da u slučaju bilo kakvog znaka mogućeg oštećenja letve volana što pre posetite autoservis. Ako dođe do kvara servo uređaja za upravljanje možete da vozite dalje, ali treba imati na umu da vožnja neće biti jednako prijatna kao pre kvara na sistemu, zato što ćete morati da okrećete volan mnogo većom snagom.

Sam servo sistem ne traži neku posebnu negu. Dovoljno je samo:

• Obratiti pažnju da zamena ulja bude redovna
• Redovno proveravati nivo ulja u sistemu,
• Ne ignorisati nedostatak ulja u posudi. Ulje u servo sistemu se ne troši, pa ako nedostaje ulja treba detaljno proveriti ceo sistem i naći gde curi ulje.

Važno je da se prilikom svakog neobičnog zvuka u volanu (lupanja, kuckanja, krckanja), odmah javite servisu, jer se ti simptomi mogu povezati sa kvarom letve volana.

Kako poručiti letvu volana?

Putem naše online prodavnice omogućavamo vam jednostavan, brz i lak način, da pronađete, odaberete i naručite sve vitalne delove koji vam mogu biti potrebni bilo za redovan servis ili popravku vašeg vozila, među kojima i letvu volana.

Originalni delovi renomiranih svetskih proizvođača su garancija kvaliteta, a najpovoljnije cene razlog zadovoljstva naših kupaca.

Iskusan tim stručnih konsultanata će vam vrlo rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto delova pomoći će vam da rešite sve dileme.

Slobodno nas pozovite ukoliko imate bilo kakvih pitanja na: 011/43-000-45 svakog radnog dana od 8:30 do 16:30, i subotom od 9.00 do 14.00.

Potrebna Vam je pomoć, preporuka ili savet?

/images/uploaded/treba-vam-pomoc_1000.jpeg

Konsultujte se i poručite telefonom

Zatražite personalizovanu ponudu
Tim stručnih konsultanata će vam vrlo rado pomoći da napravite pravi izbor za svoje vozilo. Naše dugogodišnje iskustvo u prodaji auto delova pomoći će vam da rešite sve dileme.
Pozovite nas svakog radnog dana
od 8:30 do 16:30, i subotom od 9.00 do 14.00
Svi auto delovi na jednom mestu: amortizeri, filteri, plivajući zamajac, motorna ulja, set kvačila, letva volana, alternator i drugi rezervni delovi za vaš automobil. Savremena online prodavnica auto delova, alata i opreme nudi najširi dijapazon delova i cena kroz efikasnu pretragu najboljih rezervnih delova za vašeg četvorotočkaša, po pristupačnim cenama, uz besplatnu isporuku. Na pravom ste mestu!